ثانيه ها و دقيقه ها، نكوداشت زندگي معرفي عطرهاي (مين نيويورك MIN NEW YORK)

۱ بازديد

MIN New York، فروشگاهي براي ارائه محصولات آرايشي و بهداشتي لوكس و گرانقيمت و عرضه عطرهايي هنري و كمياب است كه با محيطي لوكس، مجلل و آرامش بخش، در سال 1999 توسط Chad Murawczyk و با ايده ها و طرح هايي متعدد به منظور ارائه محصولاتي در عالي ترين سطح كيفي، راه اندازي شد. شروع فعاليت هاي چاد در اين فروشگاه، با ارائه محصولات پوست و مو كه توسط برندهاي معتبر عرضه مي شدند؛ رقم خورد. موفقيت چاد در عرصه محصولات زيبايي و توجه به كيفيت و نيز تلاش براي ارائه تعريفي جديد از يك فروشگاه لوكس و گزيده كار، چاد را بسوي جهان شگفت انگيز روايح و آشنايي با عطرهاي هنري سوق داد. دلبستگي چاد به روايح كه از خاطرات كودكي و عطرهايي همچون "گرلن شاليمار" سرچشمه مي گيرد؛ موجب شد تا پس از موفقيت در سال هاي نخست، به مرور و با وسواسي ويژه، بسوي عرضه عطرهاي نيش و هنري در فروشگاه خود حركت كند. چاد در اين زمينه با همكاري Mindy Yang با خانه هاي مطرح و معتبري كه تلفيقي از هنر و تجمل را در عطرسازي بكار گرفته اند؛ به همكاري پرداخت و آثار آن ها را در فروشگاه موفق و متفاوت خود، در دسترس مخاطبان و دوستداران جهان روايح قرار داد.

بيش از يك دهه فعاليت موفق و كسب تجاربي ارزشمند در ارتباط با سليقه و نگرش مخاطبان و مشتريان و نيز تقويت ايده ها و طرح هاي ويژه خود، چارلز و ميندي در سال 2012 تصميم به راه اندازي يك لاين عطرسازي ويژه گرفتند. خانه عطرسازي گزيده كاري كه همچون فروشگاه "مين نيويورك"، به ارائه آثاري فاخر، لوكس و هنري بپردازد و نقطه نظرات شخصي و خاطرات اين زوج را در قالب روايحي عميق و پيچيده، با مخاطبان و دوستداران آثار هنري به اشتراك بگذارند. به همين منظور، چاد و ميندي، تحقيق و جستجو جهت آشنايي بيشتر با جزييات و ظرائف عطرسازي و كشف مواد كمياب و گرانبها را آغاز كرده و در كنار آن، ايده ها و طرح هاي خود را با تعدادي از هنرمندان خوشنام جهان عطر در ميان گذاشتند. سر انجام تمامي تلاش ها، ايده برداري ها و فضاسازي هاي اين زوج خلاق، شكل گيري مجموعه اي نفيس، متشكل از يازده عطر شگفت انگيز و منحصربفرد است كه روايح آن ها از تركيب موادي كمياب و عصاره هايي گرانقيمت ساخته شده، و در بطري ها و بسته بندي هايي ساده اما شكيل و چشم نواز، به تعداد محدود در اختيار مخاطبان و علاقمندان به عطرهاي هنري قرار گرفت.

يازده عطري كه پس از ماه ها تلاش و كار گروهي، در قالب مجموعه اي با عنوان Scent Stories Vol. 1 در سال 2014 معرفي شدند؛ افتتاحيه باشكوه و جالب توجه خانه عطرسازي MiN New York بودند كه با استقبال ويژه اي از سوي مخاطبان و كارشناسان مواجه شدند. مجموعه Scent Stories Vol. 1 شامل عطرهايي است كه در نكوداشت زندگي، كيفيت، اصالت و سادگي و در همكاري با عطرسازان بنام گِرَس ساخته شده و در معرفي آثار اين مجموعه، چاد و ميندي، از ايده ها و داستان هاي پشت هر عطر سخني نگفته اند تا بدين ترتيب، مخاطبان داستان ها و احساسات خود را در اين روايح، جستجو كنند.

Dune Road، عطري از گياهان، نمك ها و نوت هاي دريايي است كه بر بستري سبز و تازه با پايه اي از مشك و وتيور ادغام شده اند. رايحه اي خيال انگيز، تاريك و وهم آلود از همراهي صمغ ها و بخور با تنباكو كه در فضايي غبار آلود و دودي تنيده شده اند؛ Moon Dust را به عطري فراموش نشدني تبديل كرده است. Old School Bench، عطري از آميزش وجوه چوبي-گياهي و غني سدر، پچولي و وتيور با بستري از رام و وانيل است كه در فضايي از خاطرات دور و مشترك انسان ها جريان يافته. Dahab عطري ستودني از وجوه دوي و چوبي عود است كه بر بستري شگفت انگيز از آميزش زعفران و نوت هاي دريايي جريان يافته و در پايه اي دودي، خاكي و خاكستر گرفته از نوت هاي چوبي، بخور و ادويه ها فرو مي نشيند. عطر مسحور كننده اي كه از سواحل دور دست خيال، در همراهي نوت هاي آبي و آكورد نارگيل با شكوفه هاي پرتقال به جريان افتاده و در پايه اي از وانيل و وتيور به كمال مي رسد؛ از Long Board رايحه اي چالش بر انگيز و متفاوت ساخته است. در عطر Magic Circus، همراهي آكوردهايي نظير كارامل و بادام زميني با پايه اي موهوم از پچولي و نوت هاي چوبي، پرداختي متفاوت و وسوسه گر به روايح خوراكي را رقم زده است. Barrel، عطري فاخر از آكورد چرمي لوكس و باشكوهي است كه از همراهي نوت هاي صمغي و چوب ها، بر وجوه دودي و تاريك آن تأكيد شده و در لايه هايي نرم و اغواگر از رام، مريم و نوت هاي ميوه اي، رايحه افسونگر خود را كامل مي كند. Momento اداي دِيني فاخر و غني با امضاي آثار خانه به آثار گل بو-آلدهايدي كلاسيك است كه از تركيب دسته گلي از ميخك، رز، ياس و اسطوخودوس با بستري درخشان و آلدهايدي كه در لايه هايي صمغي، مركباتي و چوبي تنيده شده؛ ساخته شده است. سبزي تاريك، تلخ و متراكم حاصل از آميزش كاج با وتيور و رزين ها كه بر پايه هايي خشك و اسرار آميز از خزه و عنبر استوار است؛ Onsen را در جمع عطرهاي قابل توجه و ستودني اين خانواده قرار مي دهد. Shaman، تقابلي شگفت انگيز از لطافت سبز و درخشان برگ ها و گلبرگ هاي بنفشه با تاريكي عميق و پيچيده صمغ ها، پچولي و نوت هاي چوبي را به نمايش مي گذارد و در نهايت، نمايشي شاداب، تازه و لطيف از وجوه سبز و گياهي وتيور كه بر بستري ميوه اي و گل بو و در پايه اي تميز و تازه از مشك به اجرا در آمده است در The Botanist، داستان هاي معطر و بياد ماندني چاد و ميندي را در فصل نخست از آثار "مين نيويورك" به پايان مي برد.

پس از ورودي قدرتمند و باشكوه به جهان عطرسازي، چاد و ميندي، بلافاصله كار بر روي دومين مجموعه از آثار خود را آغاز كردند و در سال 2015، دومين مجموعه از آثار خود را با ارائه پنج عطر در قالب مجموعه اي با نام Scent Stories Vol. 2 ارائه نمودند. فضاي تاريك، مرموز و چالش بر انگيز صمغي-دودي Forever Nowكه از همراهي لادن، كندر و بخور شكل گرفته و در لايه هايي از سدر و چرم، برجسته شده است؛ آميزش آكورد چرم با قلبي گل بو و آلدهايدي كه با آكورد آلو بر لطافت اغواگر آن تأكيد شده است در Coda؛ نغمه اغواگر و مسحور كننده Ad Lumen كه از قلبي از ياس و رز برخاسته و بر صفحه اي درخشان و لطيف از مشك و ترنج نقش مي بندد؛ جادويي از غناي وسوسه گر و لذيذ وانيل كه در لايه هايي از كاشمران، پچولي و مشك تنيده شده و بر بستري نرم و گل بو از ايلنگ و بنفشه جاري شده است در Plush و عطري سبز و درخشان از آكوردهايي نظير برگ هاي گوجه فرنگي كه با تازگي و طراوت ريحان و ترنج همراه شده و در قلبي گل بو و ميوه اي مي آميزد در Chef's Table، پنج اثر ويژه اي هستند كه از همكاري اين زوج هنرمند با گروهي از عطرسازان برجسته، در دومين فصل از عطرهاي مين نيويورك، به يادگار مانده اند.

مسيري كه توسط طراحان و بناينگذاران "مين نيويورك" از آغاز تا به امروز طي شده است؛ مسيري پر از چالش، پيچيده و دشوار است كه عبور از آن جز با تكيه بر خلاقيت، آفرينش و ايمان به باورها و اهداف، ممكن نيست. مين نيويورك، خانه عطرسازي ويژه و مفهومگرايي است كه به دنبال اعتلا و پرورش تفكرات و نگرش مخاطبان به هنر و كيفيت و در نهايت، القاي آرامش و سادگي به زندگي و تك تك دقايق آن است. ثانيه ها و دقايقي كه به هم مي پيوندند تا ارزشمندترين دارايي هر انسان را رقم زده و نكوداشت و ارج نهادن به گنجينه بي همتاي عمر، جز در سايه آرامش، زيبايي، هنر و انسانيت، ميّسر نخواهد بود و از همين رو، مين نيويورك، همواره به دنبال ارائه آثار بويايي فاخر و ارزشمندي است كه در عالي ترين سطوح كيفي، لحظاتي باشكوه و بزرگ را براي مخاطبان خود رقم بزنند. MiN، مخفف واژه minutes و چكيده باورها و اعتقاداتي است كه اين خانه همواره در ساخت آثار خود، لحاظ مي كند: "جهان به توليد كالاهاي بيشتر نياز ندارد؛ بلكه نيازمند توليدات بهتر است. توليد آثار باكيفيت، سطح زندگي ما را ارتقاء خواهد بخشيد."

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.